"Az emberek bebarangolják a világot, megcsodálják a hegyek égre meredő csúcsait, a tenger egekig ívelő hullámait, a folyók félelmetes kanyargásait, az óceán végtelenjét, és a csillagok semmibe tűnését. Csodálnak, miközben elfelejtenek emlékezni. Boldogtalan, aki emlékeire ügyet sem vet, és boldog ezek szerint csak az lehet, aki emlékezni képes."
/Hioszi Tatiosz/

Mittwoch, 13. Februar 2013

Csúszásveszély (2011.08.30.)

Kihasználva még a nyári meleget, múlt héten úgy döntöttünk, hogy a sok hegyes-völgyes kirándulás után jöhet valami vizezős-láblógatós-pancsolós nap is.

Kicsit körbenéztem a neten, hogy hova is lehetne menni, ahol azért meleg a víz és gyerekeknek is van néhány attrakció. Egész Svájcban 2 (azaz kettőőő) aquapark van, nem viszik túlzásba, az biztos....

A mi választásunk a Genfi tó partján, a francia határ közelében, Le Bouveret-ben lévő aquaparkra esett. Az internet alapján nagyon szupernek tűnt, több kinti-benti medence, gyerekrész, hullámzó-sodró medencék, kalózhajók, összekötve a Genfi tóval, strand, úszómedencék és persze rengeteg rengeteg csúszda :)))

Nem csalódtunk!!!! 8 órát töltöttünk el a parkban és az egyetlen negatívum a belépő horribilis ára volt, bár tényleg nagyon sokat nyújt a hely. Kerestünk magunknak egy kis árnyékos füves helyet, ahova a cuccainkat leraktuk, aztán megrohamoztuk a medencéket :)

Van egy nagy kinti gyerek-rész, az internet alapján úgy tűnt, hogy Marcelnek való lesz, aztán végül is inkább nagyobb gyerekek élvezték, hatalmas vár, rengeteg csúszda, alagút és folyamatosan zubog-ömlik lefelé a víz, elég erős vízsugárban. Ráadásul a tetején van egy nagy dézsa, pár percenként megtöltődik vízzel, felborul és az egész várra zúdul :)

Bent a gyerekrészen egy nagy kalózhajó van, kötelekkel, vízágyúkkal és csúszdákkal. Ami Marcelnek nagyon tetszett, az a nagy sodró medence volt, ahol akár úszva, akár gumiba ülve lehetett sodróni. A hullámzó medence nem jött be neki annyira, tényleg elég nagy hullámokat generáltak, én élveztem volna, de ő azt mondta, nem szereti, ha kivasalja a hullám :))))

És persze voltak a csúszdák!!! Két olyan pálya volt, ahol csónakkal vele is le tudtunk csúszni, hát mit ne mondjak, az összeesés határáig csúsztunk, annyira élveztük :))) Mondjuk a harmadik emeletre fellépcsőzést és sorbanállást kihagytuk volna, állítom, nagyobb izomlázunk volt utána, mint egy hegymászás után :)))) de nem lehetett megunni és a legjobb az volt, hogy Marcellel is lehetett már ilyen "felnőttes" dolgot csinálni, szóval nem csak azért mentünk, hogy neki jó legyen, hanem ő is élvezte azt, ami nekünk is nagy élmény volt :)))

Megfáradva :))

Persze voltak csúszdák, ahol semmi pénzért le nem csúsztam volna, ez volt az egyik:

(ide be kell állni, aztán kinyílik az ember lába alatt a talaj és függőlegesen zuhan vagy 5 métert, hogy aztán egy hurkot téve száguldjon tovább lefelé :))) Hát köszi, ezt most kihagytuk :)

Aztán átmentünk a tó strandjára is, ahol szintén nagyon pozitívan csalódtunk! Homokos-belefutós part, meleg, tiszta víz, kagylók, teljesen tengerpart-feelingje volt az embernek, nagyon nagyon tetszett :) Marcel elbogarászott volna még egy darabig, de inkább mentünk vissza csúszdázni :)

Nagyon szuper nap volt, igazi nyaralós hangulatú és szerintem nem most voltunk ott utoljára :))) Marcel persze 3,5 másodperc alatt elaludt az autóban, egyet harapott a zsemléjéből, de arra nem volt ereje, hogy lenyelje és már szunyált is :)) nem csodálom, minket is kiszívott a víz és a sok csúszdázás, de szuper élmény volt :))) és a nap zárásaként még egy csodaszép naplementét is láttunk a Genfi tónál :)

Még több fotó itt :))

Ja és persze egy videó, amit a csúszdában csináltam :)))