"Az emberek bebarangolják a világot, megcsodálják a hegyek égre meredő csúcsait, a tenger egekig ívelő hullámait, a folyók félelmetes kanyargásait, az óceán végtelenjét, és a csillagok semmibe tűnését. Csodálnak, miközben elfelejtenek emlékezni. Boldogtalan, aki emlékeire ügyet sem vet, és boldog ezek szerint csak az lehet, aki emlékezni képes."
/Hioszi Tatiosz/

Mittwoch, 13. Februar 2013

Niederhorn (2013.02.11.)

Vasárnap Gábornak sajnos melóznia kellett, így a gyors főzés-ebéd után Marcellel ketten mentünk el egy kicsit kirándulni, mivel csodaszép idő volt, ragyogó napsütés, szikrázó hó (bár iszonyat hideg, reggel -16 fokra ébredtünk...). A Niederhorn volt a cél, úgy is régen felvonóztunk már és napsütés szempontjából szuper, mivel naplementéig süti a nap a hegyet, nem takarja el másik hegy.

Amivel nem számoltam, hogy nem mi voltunk az egyetlenek, akik ki akarták használni a szuper időt, így közel egy órát vártunk a felvonónál. A fenti kilátás, a rengeteg hó viszont kárpótolt mindenért. Marcel úgy fetrengett a hóban, mintha valami meleg tengeri homok lett volna, túrta, lavinákat csinált, hógolyóztunk, bohóckodtunk, nagyon élvezte :) A fent a hegygerincen vezető túrautat szépen ledöngölték, viszont mellette nyakig süllyedt az ember a hóban, nagy élmény volt :) Szánkópálya is vezet lefelé, de mivel Marcel szombatra benáthásodott, gondoltam, inkább kihagyjuk, a jeges szél nem biztos, hogy jót tett volna neki. De ahogy néztem, nem nagyon meredek (legalább is amennyi látszott belőle :))), úgyhogy azt hiszem, megvan a következő pálya, amit ki kell próbálni :))) Két és fél órát voltunk kint, egy hibát elkövettem, hogy nem húztam be Marcel overálja zsebén a zippzárt és mikor fetrengett a hóban, tele lett a zsebe hóval, ami aztán szépen beleolvadt és átáztatta az egész ruháját. Szerencsére ez már csak a vége felé volt, de legalább tudom, hogy legközelebb mire kell figyelni :))
Azért jól kifáradtunk, mindig megállapítom, hogy 2000 méteren más órákat kint lenni, mint lent a völgyben :))

2,5 évvel ezelőtt nyáron, és most télen :)))