"Az emberek bebarangolják a világot, megcsodálják a hegyek égre meredő csúcsait, a tenger egekig ívelő hullámait, a folyók félelmetes kanyargásait, az óceán végtelenjét, és a csillagok semmibe tűnését. Csodálnak, miközben elfelejtenek emlékezni. Boldogtalan, aki emlékeire ügyet sem vet, és boldog ezek szerint csak az lehet, aki emlékezni képes."
/Hioszi Tatiosz/

Mittwoch, 13. Februar 2013

Ötödször is... és még mindig nem untuk meg (2012.07.20.)

Azt hiszem, a címből nem olyan nehéz kitalálni, hol is voltunk még kirándulni barátainkkal :)))

Mivel Julcsiék még nem jártak Zermattban, mindenképp szerettük volna nekik is megmutatni A hegyet :)) 7végére terveztük a kirándulást, hogy Gábor is tudjon velünk jönni, mert ő dolgozott, nem volt még szabadságon. Kivételesen az idővel is szerencsénk volt, mert bár egy felhő szinte végig eltakarta a Matterhorn csúcsát, de összességében sokat sütött a nap, meleg volt és nem esett az eső :)))

Az utazás jó volt, mivel Szilveszteréknek 7 személyes autójuk van, így befértünk egy autóba, ami azért is volt praktikus, mert az autósvonatra csak egy jegyet kellett venni és mivel Gábor vezetett (hisz nem először jártunk már arra :), így barátaink tudtak nézelődni, mi pedig idegenvezetőt játszani. Nem mellékesen a gyerekek is nagyon jól elvoltak a hátsó sorban, különösen Marcel élvezte a szokatlan helyet :)

A "menetrend" a szokásos volt, autósvonattal át a hegyen (ami Julcsinak volt nagy élmény, hisz nem ment még ilyen vonattal), aztán el Täschig, az utolsó falu Zermatt előtt, ahol le kell tenni az autót, onnan pedig vonattal Zermattba :)

Rengetegen voltak, nagy volt a nyüzsgés már az egész völgyben, mire rájöttünk, hogy aznap volt a Zermatt-maraton, a nyár egyik nagy eseménye. Bár a futáshoz már nem sok köze volt, legalább is amit láttunk, hisz majdnem 2000 méternyi szintkülönbséget kellett az indulóknak legyőzni ahhoz, hogy beérjenek a 2600 méter magason fekvő célba!!! (csak akit érdekel... jövőre ultra-maraton lesz, a befutó a 3100 méter magas Gornergraton lesz :)))

Mindenképp szerettünk volna felmenni valamelyik hegyre, a választás végül a Sunnegga paradise-Rothornra esett. Itt először egy föld alatti sikló visz fel a Sunneggara, 2288 méterre, ahonnan aztán kisfelvonóval, végül hatalmas, 150 személyes felvonóval érünk fel a 3103 méter magas Rothornra :)

Közben azért megálltunk egy kis akklimatizálódási hógolyózásra (ami mindkét gyereknek nagy élmény volt, de különösen Julcsinak tetszett, hogy majd szeptemberben, mikor mindenki arról mesél, hol fürdött, nyaralt a nyáron, ő majd arról számolhat be, hogy hógolyózott :)), és ebédidőre fel is értünk a Rothornra :)

Közben vagy ötvenszer öltöztünk-vetkőztünk, hisz a napon, szélárnyékban és a felvonókban nagyon meleg volt, viszont fent a csúcson, ahol fújt a szél és csak 5 fokot mutatott a hőmérő, majd megfagytunk :)

A Rothorn csúcson lévő étteremben már kajáltunk egyszer, és most is nagyon finom rösztit ettünk (és ami külön tetszik, hogy a gyerekeknek a gyerekmenüért annyit kell fizetni, ahány évesek, így Marcel kajája kemény 3 frankba került, mivel akkor még nem töltötte be a 4. évét :))))

Utána még volt egy kis fotózgatás, hintázás, de elég hűvös volt, így megbeszéltük, hogy inkább lemegyünk a Sunnegga-ra, ahol melegebb van és van egy kis tó meg egy nagy játszótér is :)

Marcelt persze nem lehetett visszafogni, már vette is le a bakancsát, gatyáját és ment bele a vízbe :)))) Aztán birtokba vették a játszóteret, mi meg szusszantunk egyet. A kulissza csodás volt, még úgy is, hogy felhőben volt a Matterhorn, valahogy nem tudunk betelni vele, nem tudjuk megunni, mindig új arcát mutatja, de mindig lenyűgöz és mindig annyira feltölt a látványa.

Visszaérve a faluba Marcel már nagyon elfáradt, így bár még szívesen sétálgattunk volna egy kicsit a régi házak között, ez most elmaradt. A hazafelé úton aztán felélénkült mind a két gyerek, bohóckodtak hazáig, kibírták a 2 órás utat anélkül, hogy elaludtak volna :) Azért este senkit nem kellett ringatni :)))

Csodás kirándulás volt már megint, és biztos, hogy nem az utolsó, mert ezt a helyet tényleg nem lehet megunni :)))

Beszámolók vége, irány pakolni, holnaptól NYÁRI SZÜNET!!!!!!!!!!!!!!! :))))))))))))))))))))))))