"Az emberek bebarangolják a világot, megcsodálják a hegyek égre meredő csúcsait, a tenger egekig ívelő hullámait, a folyók félelmetes kanyargásait, az óceán végtelenjét, és a csillagok semmibe tűnését. Csodálnak, miközben elfelejtenek emlékezni. Boldogtalan, aki emlékeire ügyet sem vet, és boldog ezek szerint csak az lehet, aki emlékezni képes."
/Hioszi Tatiosz/

Mittwoch, 13. Februar 2013

Pannon Toszkána (2011.07.06.)

Mivel tegnap még mindig nem volt túl jó idő, ezért délután a Bakony felé vettük az irányt, célunk a Döbröntei Szarvaskő vára volt.

Anyukámék nagyon sokat barangolnak a Bakonyban, rengeteg szép helyet fedeztek már fel, Veszprémtől 30-40 percnyi autózással sok várat, várromot, eldugott, de nagyon szépen rendbeszedett kis erdei falvakat, csodás dimbes-dombos pannon tájakat találhatunk és ha hozzáképzeljük a ciprusokat, akkor olyan érzésünk is lehet, mintha Toszkánában járnánk.

A döbröntei Szarvaskő vár(rom) a falu felett magasodó gerincen épült, építési idejét az 1730as évekre jegyzi a krónika. Az alaprajza eléggé szabálytalan, nem nagyon tudtuk beleképzelni, hogyan is állhatott egykor a vár, de még így is impozáns.
A falutól kényelmes út vezet fel, én crocsban mentem és így sem volt probléma és Marcel is végiggyalogolta az utat, szóval nem egy magaslati túra :) A kilátás fentről csodaszép, tiszta időben akár a Schneeberg csúcsait is lehet látni.

A faluban van a jónevű Hasik hotel, aki csendre, békére, nyugalomra, pihenésre és csodás bakonyi tájakon kisebb túrákra vágyik, annak ideális! Egyébként nagyon sok régi házat felújítottak, rendbetettek, megőrízve a régi hangulatot.

Döbröntével szinte összenőve található Ganna nevezetű icipici, egyutcás falucska, de olyan EU-konform szuper mindennel felszerelt játszótere van, hogy csak ámultunk-bámultunk, Svájcban nem találok ilyet :)) Így a várbamászás után Marcel is kitombolhatta magát.

Jó kis délután volt, tényleg sok kincset rejt ez a Bakony, de most már örülünk annak, hogy itt a jó idő és letámadhatjuk a Balatont :)))))