"Az emberek bebarangolják a világot, megcsodálják a hegyek égre meredő csúcsait, a tenger egekig ívelő hullámait, a folyók félelmetes kanyargásait, az óceán végtelenjét, és a csillagok semmibe tűnését. Csodálnak, miközben elfelejtenek emlékezni. Boldogtalan, aki emlékeire ügyet sem vet, és boldog ezek szerint csak az lehet, aki emlékezni képes."
/Hioszi Tatiosz/

Montag, 11. Februar 2013

Téli mesevilág (vigyázat, hosszú :) (2010.12.05.)

Sok szép helyre kirándultunk már, mióta itt vagyunk Svájcban, de a tegnapi nap már megint felülmúlt mindent :)))

Péntek este az interneten keresgéltem közeli karácsonyi vásárokat, nézegettem, hogy hova érdemes elmenni, hol vannak jó programok, ami Marcelnek is érdekes lehet. Így találtam rá Montreux város igen színvonalas és csalogató karácsonyi honlapjára , és rögtön tudtam, oda kell mennünk :))

5 különböző helyen vannak a programok, Montreux városában a hagyományos karácsonyi vásár valamint egy tiszteletbeli ország (idén ez Oroszország) vására, a pár kilométerre lévő Chillon kastélyában egy középkori vásár, ahol betekintést nyerhetünk a középkori hétköznapokba, valamint a Montreux fölötti hegyen Caux-ban kialakított karácsonyi falu és a hegy tetején, több mint 2000 méter magasban, a Rochers-de-Naye csúcson maga a mikulás háza. Ez utóbbi két helyre kisvonattal lehet felmenni, a célunk nekünk is ez volt, sajnos a mikuláshoz nem jutottunk el, előre kellett volna jegyet foglalni, de a többi is nagy élmény volt.

Montreux Francia-Svájcban, a Genfi-tó keleti partján fekszik, hangulata engem leginkább a francia riviéráéra, Cannes-ra, Nizza-ra emlékeztet. A tó partján csodás századvégi szállodasor, előtte szebbnél szebb virágos parkok és hó borította pálmafák!!!!!!! Mintha egy másik világba csöppentünk volna, mintha tényleg nem is Svájcban lennénk, hihetetlen, hogy egy ilyen kis országban ilyen kis távolságokon belül ekkora különbségek vannak! És itt nem csak arra gondolok, hogy franciául beszélnek az emberek, de a mentalitás, a hangulat is teljesen más.

Elsőként a tóparton lévő karácsonyi vásárba mentünk, ahol Marcel rögtön kiszúrta az óriáskereket (mondjuk nem volt nehéz :))), és addig sehova sem volt hajlandó menni, amig fel nem ültünk rá :) És bár irtó hideg volt, reggel -10 fokban indultunk el itthonról és Gnek még tériszonya is van, de így is nagy élmény volt felülről látni a hófödte várost, a karácsonyi vásárt, a tavat és a havas hegyeket.

Utána a virágokkal, csillagokkal és fényekkel csodásan feldíszített piac-csarnokban levő vásárba mentünk. Szívesen végignézegettem volna az összes standot, persze ez Marcelt annyira nem kötötte le, így az emeleten kialakított kézműves házikókat céloztuk meg. Volt itt minden, mi gyerekszem-szájnak ingere, egyik házikóban mézeskalácsot lehetett sütni, másikban karamellt készíteni, harmadikban színes gyertyákat, közben szólt a karácsonyi zene és táncoltak a rénszarvasok :) Nagyon jó program kicsiknek és nagyoknak egyaránt!!!

Aztán következett a vonatozás :)) Kb. 20 perc alatt ér fel a kis fogaskerekű Caux faluba, ahova ugyan lehet autóval is menni, de vonattal sokkal nagyobb élmény :)

Ahogy elhagytuk a vasútállomást már kapaszkodott is felfelé a vonat a kanyargós havas hegyi úton, havas fenyők között, mintha tényleg egy téli mesevilágba csöppentünk volna!

A karácsonyi falut (village de Noël) a régi Grand Hotel parkjában építették fel. Ahogy kiszálltunk a vonatból, csak ámultunk és bámultunk, csodás körpanoráma tárult a szemünk elé, alattunk a Genfi-tó, Montruex városa, szemben a francia Alpok hegyei, fél méteres puha hó, kék ég és szikrázó napsütés, mint egy álomvilág!

Életében először Marcel is teljesen belelkesült a sok hótól, hógolyóztunk, mászott, fetrengett a hóban, jó volt látni nagyon :)

A karácsonyi falu több száz méteren nyúlik el, van betlehem, postahivatal, jászol igazi rénszarvasokkal és sok más állattal, több jurta-sátor, ahol ég a tűz és ahol a gyerekek rajzolhatnak, vannak kicsi házak táncoló és zenélő mikulásokkal, hóemberekkel, van adventi koszorú-kiállítás, meseerdő manókkal és aprócska, lámpásokkal megvilágított házakkal. Igazi mesevilág, nehéz volt eljönni onnan!!

Ahogy mentünk le a vonattal a hegyről, úgy ment el a nap is a hegyek mögé, mire leértünk, már karácsonyi díszkivilágításban úszott az egész város. Még végigsétáltunk (na jó, akkor már csak vonszoltuk magunkat :) a karácsonyi vásáron és 6(!!!!!) óra kintlét után rengeteg élménnyel gazdagodva szálltunk be az autóba. Marcel alvás nélkül bírta végig az egész napot, talán ha kétszer vittük egy kicsit, egyébként végig gyalogolt!!!

Nagyon szuper nap volt, még úgy is, hogy a mikuláshoz nem jutottunk el, oda talán majd legközelebb :))

Úgyhogy ha advent időszakában erre jártok, ki ne hagyjátok Montreux városát, életre szóló élmény :))