"Az emberek bebarangolják a világot, megcsodálják a hegyek égre meredő csúcsait, a tenger egekig ívelő hullámait, a folyók félelmetes kanyargásait, az óceán végtelenjét, és a csillagok semmibe tűnését. Csodálnak, miközben elfelejtenek emlékezni. Boldogtalan, aki emlékeire ügyet sem vet, és boldog ezek szerint csak az lehet, aki emlékezni képes."
/Hioszi Tatiosz/

Mittwoch, 13. Februar 2013

Termálbelépő körítéssel (2012. 06.04.)

Mióta megírtam az előző posztot, Marcel sokkal jobban alszik, nyugodtabb, akárcsak én, nincsenek nagy sírásai és én is tudtam 5-6 órát EGYBEN aludni (na jó, azért a hajnali 6 órás kelés még mindig fáj, de már nem annyira :) szóval most megint van kedvem és energiám írni arról, hogy múlt hétvégén hol voltunk, merre jártunk :)))

Gábor a cégétől kapott szülinapjára egy családi belépőt a Bodenseetherme-be, Konstanzba és mivel hamarosan lejárt volna, gondoltuk, hogy összekötjük egy hétvégével és kirándulunk egyet a környéken.

Mivel elég spontán döntöttük el és pont a pünkösdi hétvége jött, nem is gondoltuk, hogy találunk még megfelelő hotelt. De szerencsénk volt, sikerült egy szobát foglalni Konstanz belvárosában, a Viva Sky hotelben. A hotel direkt a sétálóutcán van, ennek csak egy hátránya van, hogy nem lehet előtte parkolni és mivel nincs saját parkolója, így nyilvános (fizetős) parkolóházban kell állni az autóval. De ettől az egytől eltekintve mindenben megfelel egy hosszú hétvégés kiránduláshoz. Kivülről maga az épület semmi különös, igazából egy lakóház, amiben a 6-8. emeletet alakították át hotellé. A szobák viszont nagyon szépek, különböző stílust képviselnek, mi egy "Afrika"-szobában voltunk, hangulatos volt nagyon. A kilátás csodás, főleg a tetőteraszról, ahol reggelizni is lehet. Körpanoráma, Bodensee, Konstanz, távolban a svájci hegyek, egy könyvvel a kezemben elücsörögtem volna ott egy darabig :)))

És ami előny, hogy direkt a belvárosban van az ember, ott a vasútállomás, a hajóállomás, a legnagyobb bevásárlóközpont, a Lago, a Sea Life, ahol tavaly januárban voltunk és ebben a posztban írtam róla, ott vannak a boltok, ahol svájci árakhoz szokott szemünkkel és pénztárcánkkal igencsak jót lehet(ett volna) shoppingolni (ha egyedül lettem volna :))) és persze ott a rengeteg kiülős és hangulatos étterem :))

Az éjszakáinkról nem írok, felejtősek voltak, így összességében elég fáradtak voltunk végig, de legalább kajáról nem nekem kellett gondoskodni :))

Szombaton ragyogó idő volt, így a célpont Mainau szigete volt, ahova hajóval mentünk el. Insel Mainau a Bodesee harmadik legnagyobb szigete és a svéd származású nemesi család, a Bernadotte tulajdona. A hatalmas park, a Bodensee kellemes, mediterrán klímájának köszönhetően telisteli van trópusi és szubtrópusi növényzettel, ezért virágszigetnek (Blumeninsel) is nevezik. A szigeten található egy csodaszép kastély, pálmaház, pillangóház, egy állatsimogató, egy arborétum és egy óriási vizi játszótér. A sziget honlapján található egy "virág-kalendárium" is, hogy mi mikor nyílik, pompázik a szigeten.

Szerettem volna fotózgatni egy kicsit, téma lett volna, viszont Marcel csak velem akart jönni, így aztán az időnk legnagyobb részét a játszótéren töltöttük :) Ami tényleg szuper, kis tó, több tutaj, hatalmas vár-függőhíd-csúszda-rendszer, egyensúlyozó mászók, kisebbeknek pancsoló-sarazó rész, akár egy napot is el lehet ott tölteni úgy, hogy ne legyen unalmas (persze csak ha jó az idő és nem kell attól rettegni, hogy a gyerek megfázik, mert vizes lett :)

Bodensee, virágokból kirakva :)

A játszótéren :)

Meersburg, egy csodás kis városka a német oldalon :)

Mi hajóval mentünk, úgy terveztük, hogy majd hazafelé vacsorázunk a hajón, ami sajnos nem jött össze, mert már nem volt nyitva a hajó étterme. Így aztán a hotelhez közeli singapore-i étteremben, a Karma-ban vacsoráztunk, csak ajánlani tudom a helyet, nagyon gyorsan hozták az ennivalót (ez különösen akkor fontos, ha az ember lánya két igencsak éhes pasival vár a kajára....), és minden nagyon finom is volt!

Vasárnapra terveztük a termálfürdőt, ami egy kicsit csalódás volt (de legalább nem került nekünk semmibe :))) Hatalmas területen fekszik a fürdő és ha kicsivel jobb idő lett volna, akkor biztos, hogy jobban élveztük volna, mert a kinti része nagyon jó, rengeteg kinti medence, szuper csúszdák és a Bodensee-vel is össze van kötve, de valahogy nem volt kedvünk a 14 fokos tóba belemenni :) A nap sem sütött és a kinti medencék nagyon hidegek voltak, azért a csúszdákon így is lecsúsztunk párszor és igaz, hogy majd szétfagytunk, de az volt a legjobb az egészben :)))
A benti rész nem túl nagy, kis gyerekjátszó elkerítve, bár inkább bébiknek való, a nagymedence semmi extra, kint pedig van egy sodró, ami Marcel kedvence. Az internet alapján sokkal többet vártunk, szerintem pl. a pápai várkertfürdő ezerszer jobb, de víz volt és Marcelnek nagyjából mindegy, milyen formában, ő nagyon jól érezte magát :)

Termálfürdő a víz felől :)

Vasárnap este a Lago bevásárlóközpontban lévő Deli étterembe mentünk, Gábor már volt ott egy céges vacsin és én is kinéztem már magamnak, mert lehet sushit enni, amit imádok, de Svájcban nagyon drága, így már nagyon ki voltam rá éhezve :) szerencsére rendes étterem-része is van, mert Gábor akkor nem kívánta, Marcel meg tutira meg sem kóstolta volna a sushit :)) Bár a pálcikával evés izgatta, de inkább csak annyira, hogy rászúrja a rántott sajtot :)) Nagyon szuper hely, ezt is csak ajánlani tudom!!!! (ja és talán életünk legfinomabb csoki-mousse-ját ettük itt, isteni volt :))))

Hétfőn aztán Schaffhausen és a Rajna-vízesés felé vettük az irányt. 17 évvel ezelőtt (Úúúúúr Isten, még leírni is borzasztóan sok(kkk) :)) jártunk már ott Gáborral, akkor is nagy élmény volt, most szerettük volna Marcelnek is megmutatni.

(17 év különbség.... azért látszik :))))

A Rajna-vízesés Európa egyik legnagyobb vízesése, 23 méter magas és 150 méter széles.

A napos idő és pünkösd hétfő párosításnak köszönhetően parkolóhelyet is alig találtunk és iszonyat sorok vártak a hajóknál is, de még így is kihoztuk belőle a legtöbbet :) A vízesést két oldalról lehet megközelíteni, a kis hajókkal pedig egészen a vízesés alá lehet bemenni vagy akár a vízesés közepén álló sziklához (amit most kihagytunk, mert akkora sorok voltak, hogy nem volt kedvünk kivárni).

Azért hajóztunk egyet, közben persze csurom vizesek lettünk, rendesen szórja a permetet a vízesés, de nem is bántunk annyira, mert nagyon meleg volt.

Kis ízelítő a vízesés hangjából :))

Van egy kis vár, benne kiállítás, a közelben pedig Svájc legnagyobb kalandparkja, össze lehet kötni egy napos kirándulással, de nem hétvégén, mert ahogy láttuk, elég nehezen tudták kezelni a tömegeket mert nagyon szűk a hajóállomás.

Kevésbé fáradtan és kicsivel több alvással még nagyobb élmény lett volna, de azért így is sok szépet láttunk már megint :)))